Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour

When watching artists livestream, you prefer to see them... 

75%
394 deviants said start on something from scrath, so u see the entire progress
14%
71 deviants said speedsketch all sorts of stuff
9%
46 deviants said continue on an already half finished piece, so u see the detailing
2%
13 deviants said other... comment plz

Devious Comments

:iconviccolatte:
Viccolatte May 22, 2011  Professional Digital Artist
Same here:) I keep mine visible:)
Reply
:iconselenada:
Selenada May 21, 2011  Professional Digital Artist
I find that a mixture is good, the thing is that you can not always start from the beginning :D
Reply
:iconviccolatte:
Viccolatte May 21, 2011  Professional Digital Artist
That's true of course...:)
Reply
:iconlulles:
start from scratch :] i don't mind if the sketch is already done, but i'd like to see the painting process from the beginning. are you thinking on livestreaming? that'd be awesome! i'm too shy to livestream, people'd be watching me make mistakes and stuff lol
Reply
:iconviccolatte:
Viccolatte May 20, 2011  Professional Digital Artist
Yeah I was just curious on where to start the livestream really, the beginning or middle or what ever. I'll do one on Sunday:)
And I'd very much like to see you livestream! Don't be scared of it tho!:) It's very motivational and fun too:D
Reply
:iconlulles:
i hope i'll be able to watch it! and who knows, when i gather up courage, i'll do it :P i'm so slow though, bet people would get bored of watching me lol do you have any tips for making a livestream interesting?
Reply
:iconviccolatte:
Viccolatte May 21, 2011  Professional Digital Artist
Haha don't think so at all! It always interesting to watch both slow and fast artists livestream, actually I prefer the slower ones, cuz then I follow the progress better. Uhm, about interesting livestreams, I've only done one, and I think it sucked, so I might not be the right person to ask this. Music tho, is a good thing to play while streaming!
Reply
:iconlulles:
lol i make many mistakes before i get something to look right, i'd feel flustered to make those mistakes with people watching me live xD but yeah, i'll see if i livestream in the near future :]
Reply
:iconviccolatte:
Viccolatte May 22, 2011  Professional Digital Artist
Ahahah! You saw me livestream right? Many mistakes! I mean, it's bound to happen. But don't do it if u feel it'll disturb your workflow, no pressure:)
Reply
Add a Comment:
 

Poll History